Programozás puska
- argumentum szó másik jelentése: paraméter
- SHIFT-F5: a futó program megszakítása
- F6: fordítás
- CTRL-E-F: a kód helyreigazítása
- A billentyűzet segítségével begépelt értékek, amit a konzol ablakból
beolvasunk, mind kivétel nélkül string típusúak. Ha nem ilyen típusként
akarjuk őket használni, konvertálni kell őket.
utasítás
|
értelmezés
|
Console.WriteLine();
|
üres sor létrehozása, a kurzor a következő sorban
lesz
|
Console.WriteLine("Ide szöveget írok.");
|
szöveg kiírása, a kurzor a következő sorban lesz
|
Console.Write("Ide szöveget írok.");
|
szöveg kiírása, a kurzor ugyanabban a sorban marad
|
Console.ReadLine();
|
várakoztatás egy Enter lenyomására
|
string nev;
|
szöveg típusú változó definiálása (változó nevének
és típusának megadása, hely lefoglalása a memóriában), nem adtunk neki
kezdőértéket
|
string nev
= "";
|
szöveg típusú változó definiálása ésértékadása („legyen
egyenlő egy üres karakterlánccal”)
|
string osztaly
= "";
osztaly= "9.a";
|
szöveg típusú változó definiálása és értékadása
külön utasításban
|
Console.Write("Kérem a neved: ");
nev = Console.ReadLine();
|
1. adatbekérés kiírása a felhasználónak
2. adatbekérés változóba (a változót fentebb
definiálni kellett)
|
Console.WriteLine(nev);
|
a nev változó tartalmának kiírása
(lehet bármilyen típusú)
|
Console.Beep();
|
hangjelzés
|
Console.Beep(500,
200);
|
hangjelzés, megadjuk a hangmagasságot és az
időtartamot
|
Console.Title
= "Ez az én programom";
|
a program ablak címsorába kerülő szöveg
|
Console.BackgroundColor
= ConsoleColor.Blue;
|
a betű háttérszínének állítása
|
Console.ForegroundColor
= ConsoleColor.Cyan;
|
a betű színének állítása
|
Console.Clear();
|
az aktuális háttérszínnel letörli a képernyőt
|
Console.ResetColor();
|
visszaállítja az eredeti előtér-, és háttérszínt
|
string jegy1
= Console.ReadLine();
|
a jegy1 nevű string (szöveges)
típusú változóba beolvasunk a billentyűzetről
|
int jegyEgy
= Convert.ToInt32(jegy1);
|
1. a jegy1 string típusú változó tartalmát
átkonvertáljuk int-té (egész típusúvá)
2. a jegyEgy nevű int (egész szám) típusú változóba
beletesszük az átkonvertált értéket
|
string jegy2
= Console.ReadLine();
|
lásd az előzőekben
|
int jegyKetto
= Convert.ToInt32(jegy2);
|
lásd az előzőekben
|
int osszegUj
= jegyEgy + jegyKetto;
|
1. a két int típusú változó tartalmát összeadjuk
2. elhelyezzük egy új int típusú osszegUj nevű
változóban
|
Console.Write("Hány barátot szereztél az első héten? :");
|
kérdés kiírása
|
byte barat1
=Convert.ToByte(Console.ReadLine());
|
1. a válasz beolvasása a billentyűzetről
(string-ként)
2. a beolvasott (szöveges) választ átalakítjuk byte
(szám: 0-255) típusúvá
3. a byte típusú értéket elhelyezzük egy új, byte
típusú barat1 nevű változóban
|
Console.Write("Hány új barátot szereztél a második héten?
:");
|
lásd az előzőekben
|
byte barat2
=Convert.ToByte(Console.ReadLine());
|
lásd az előzőekben
|
Console.WriteLine("Összesen tehát {0} új barátot szereztél.",
barat1 + barat2);
|
kiírunk egy szöveget, melynek belsejében a {0}
helyén kiírjuk kettő byte típusú érték összegét
|
double elso =
10.5;
double masodik
= 7.25;
|
double típus (64 bites tört szám)
pontot kell írni a programban a tizedesvessző
helyére
|
double tortosszeg = elso + masodik;
double tortkivonas = elso - masodik;
double tortosztas = elso / masodik;
double tortszorzas = elso * masodik;
|
alapműveletek tört számokkal
|
Console.WriteLine("Összeadás:
{0} Kivonás (első - második) {1} Osztás (első /
második): {2} Szorzás {3}", tortosszeg,
tortkivonas, tortosztas, tortszorzas);
|
4 változó értékét írjuk ki egy kiírásban;
a vessző után írt változók itt paraméterek
(argumentumok), melyeket a Console.WriteLine() metódusnak meg kell adni, ha a
{0}, stb. megoldást használjuk
az argumentumok közül az elsőt nullával jelezzük, és
így tovább sorban
|
Console.Write("Kérem az első tört számot! : ");
double ujegy= Convert.ToDouble(Console.ReadLine());
|
tört szám bekérése a billentyűzetről:
a felhasználó vesszővel adja meg;
ezt is át kell konvertálni
|
Console.Write("Hányan voltak a hétvégi koncerten?: ");
|
kérdés
kiírása
|
int fo =
Convert.ToInt32(Console.ReadLine());
|
1. a
válasz beolvasása a billentyűzetről (string-ként)
2. a
beolvasott (szöveges) választ átalakítjuk int (szám) típusúvá
3. az int
típusú értéket elhelyezzük egy új, int típusú fo nevű változóban
|
double cola
= fo * 0.6;
|
1.
megszorozzuk a fo változó tartalmát egy tört értékkel (forráskódban: 0.6,
konzolos képernyőn: 0,6)
2.
elhelyezzük az értéket egy double típusú, cola nevű változóban
|
Console.Write("Ki koncertezett a hét végén a városban?: ");
|
kérdés
kiírása
|
string eloado
= Console.ReadLine();
|
az eloado
nevű string (szöveges) típusú változóba beolvasunk a billentyűzetről
|
Console.WriteLine("Biztos jól írtad be? Betűzd! (8 betű, ha kell,
szóközökkel pótold.) ");
|
kérés
kiírása
|
string eloado1
= "";
|
szöveg
típusú változó definiálása ésértékadása („legyen egyenlő
egy üres karakterlánccal”)
|
Console.Write("1. betű: ");
|
kérés
kiírása, kurzor a kiírás után marad
|
char _1 =
Convert.ToChar(Console.ReadLine());
|
1. a
válasz beolvasása a billentyűzetről (string-ként)
2. a
beolvasott (szöveges) választ átalakítjuk char (karakter) típusúvá
3. a
karakter típusú értéket elhelyezzük egy új, char típusú _1 nevű változóban
|
eloado1 =
eloado1 + _1;
|
1. a
string típusú, alapértelmezetten üres eloado1 nevű változóhoz hozzáadjuk az
_1 nevű, karakter típusú változó tartalmát, ezáltal az eredménystring
egyetlen betű lesz, mégpedig az _1 tartalma
|
eloado1 =
eloado1 + _2;
|
ehhez
hozzáadjuk az _2 tartalmát is, mostmár két karakteres a string
|
char elsoSzam = '1';
char betu = 'a';
|
char típus
esetén sima aposztrófot használunk
|
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése