2019. december 7., szombat

2019.12.07. Önálló/páros gyakorlás és házi feladat

Aki ma nem volt itt, legyen szíves a feladatsort otthon megoldani a szorgalmi feladatokig.
Kedden tz.

            /////////////////////////////////////////////////////////////////
            //1. feladatsor           
            //Adj a programablaknak egy címet.
            //- Változtasd meg a betűszínt egy új színre.
            //- Változtasd meg a háttérszínt egy új színre,
            //majd oldd meg, hogy azonnal megváltozzon
            //az egész ablak háttérszíne.

            //- Kérj be egy szöveget, és
            //tárold egy változóban.

            //- Kérj be két karaktert, és
            //tárold egy-egy változóban.

            //- Alkoss egy újabb szót a következőképpen:
            //elöl az első karakter legyen,
            //utána a bekért szó;
            //utána a második karakter.
            //- Írd ki az új szöveget egyetlen utasítással.

            //Kérj be egy egész számot.
            //Számold ki a bekért szám 20-szorosát, és tárold le.
            //A két számot add össze úgy, hogy az második számot
            //tartalmazó változóban tárolódjon az eredmény

            //Írd ki az összeget két kiíró utasítással. 
            //A kiírás végül így nézzen ki:
            //Összeg: 10


            //Az összegből a második szám négyzetét vond ki úgy,            
            //hogy egy új változóban tárolódjon az eredmény.


            //Írd ki a különbséget egyetlen kiíró utasítással.   
            //A kiírás végül így nézzen ki:
            //Az összegből kivonva a második szám négyzetét: 10

            //Írd ki a bekért első szám háromszorosát úgy,
            //hogy ne tárold az eredményt.
            //Egyetlen kiíró utasítást használj.

            //- Kérj be egy 0-255 közötti számot, és
            //tárold egy változóban.
            //Nullánál kisebb és 255-nél nagyobb számot
            //ne lehessen beírni.

            //Írd ki a számot úgy, hogy egy 15 karakteres
            //helyen jobbra legyen rendezve.

            //Kérdezd meg a felhasználót, hogy szeretne-e kompon utazni?
            //Írd ki a felhasználónak, hogy milyen
            //értékeket írhat be.
            //Az értéket tárold egy változóban.

            //Írd ki a válaszát egyetlen utasítással.

            //Adj egy hangjelzést általad megadott hosszal és hangmagassággal.

            //Kérd be egy rombusz oldalának, és a magasságának a hosszát.
            //Írd  ki a képernyőre a kerületét, és a területét.

            //Kérj be 4 logikai értéket.
            //Jelenítsd meg a következő logikai műveletek eredményét:
            //log0 vagy log1 vagy log2 és log3
            //log1 és nem(log1 vagy log2) és nem log3
            //nem log2 és ((log3 vagy nem log4) és log1) és nem log0

            /////////////////////////////////////////////////////////////////
            //2. feladatsor           

            //Páros feladat:
            //Írd ki egyetlen utasítással a következő szöveges
            //feladat szövegét, majd oldd meg.
            //
            //Az Adrián egy komp jár Porozina és Brestova között.
            //A hajó legalsó szintjére 50 személy autó fér be,
            //a fölötte levő szintre 100.
            //Számold ki, mekkora lehet
            //a komp szintenkénti és összesített rakodóterülete.
            //
            //A megoldás menete:
            //Először becsüld meg, mekkora alapterületet foglal el
            //egy személyautó (a Google megmondja),
            //illetve mekkora helyet kell hagyni szerinted a járművek között.
            //Rajzolhatsz is.
            //Ha ezeket az adatokat kitaláltad,
            //számold ki, mennyi helyet foglal 50 autó.
            //A többi már menni fog.

            /////////////////////////////////////////////////////////////////
            //3. feladatsor           

            //Páros feladat:
            //A következő feladatokban megadott adatokat
            //változókban tárold. Minden információt írj ki
            //a képernyőre, a bemeneti adatokat
            //és a kiszámolt eredményeket is.

            //A CES világkiállításon bemutatták
            //a legújabb okostévét.
            //A kisebb méretű tv átmérője 165 cm,
            //a nagyobb átmérője ennél 18%-kal nagyobb.
            //- Hány col a kisebb és a nagyobb tv átmérője?

            //A 4K videók 60 képkocka/másodperc sebességgel
            //jelennek meg rajta.
            //- Hány képkocka jelenik meg egy perc alatt?

            //Az LG Smart+ TV maximális felbontása:
            //3840×2160 pixel.
            //- Hány képpont jelenik meg egyszerre a képernyőn?


            //
            //Egy épületben 150 számítógép van.  A gépek
            //10 százalékában 2 GB RAM van, a többiben 1 GB.
            //Hány gigabájt RAM található összesen az épület
            //számítógépeiben?

            /////////////////////////////////////////////////////////////////
            //4. feladatsor           

            //Szorgalmi (lehet párban is)
            //Útiköltség számítás
            //Autóval utazunk a Balatonra családi nyaralásra 6 napra. Számítsuk ki utólag, mennyibe került a nyaralás.
            //Többek között a következő költségeink merülhetnek föl:
            //-üzemanyagköltség számítása a megtett útból és az üzemanyag árából;
            //-kempingezésnél a sátorhelynek/faháznak és az autónak van díja + idegenforgalmi díj;
            //-motelben alvás esetén egy éjszakára és egy főre megadott árakból számolunk + idegenforgalmi díj;
            //-strandbelépők díjszámítása adott napra és főre;
            //-strandolás esetén plusz költség lehet a csúszda, trambulin;
            //-naponta megyünk bulizni, ezek belépőinek árával is számolnunk kell;
            //-mozijegyek, koncertjegyek;
            //-vezetett túrák;
            //-bicibicikli-, szörfbérlés, hajózás…
            //Természetesen minden nap 3 étkezéssel számolunk.

            /////////////////////////////////////////////////////////////////
            //5. feladatsor       

            //Szorgalmi (lehet párban is)        

            //Budapesti kirándulás
            //Budapestre, egy kirándulásra 50 diák és két tanár
            //megy  egy 55 fős busszal. Ezen felül még a sofőr megy velük.
            //A parkolási díj: 1500 Ft

            //Belépődíj a Láthatatlan kiállításra: a diákjegy 1000 Ft,
            //de mivel csoportos jegyet vesznek, kapnak 15% kedvezményt.
            //A tanárok ingyen mennek, a sofőr ezt kihagyja.

            //A Várba 900 forint a diákjegy, de a csoportos belépés
            //(1 tanár esetén, aki a csoportlétszámban benne van)
            //20% kedvezménnyel jár. A másik tanárnak
            //450 forintos kedvezményes jegyár jár. A sofőr teljes áru jegye: 1800 Ft.

            //A Mc’Donaldsban mindenki (diákok, tanárok, sofőr)
            //kaphat egy hamburgert és egy fagyit.
            //Kétféle hamburgert lehet választani: 1000 és 1100 forintosat.
            //Átlag árat használunk a számításhoz. A fagyi ára: 800 Ft.
            //Ketten nem esznek fagyit, de a sofőr kér.

            //Mennyi  a kirándulás tervezett költsége?


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése