Továbbfejlesztés:
Oldjuk meg, hogy az autók árait struktúrában tároljuk.
Új anyag:
namespace
strukturaBevezetes
{
class Program
{
public struct autok
{
public
int ar; //ft
public
int motor; //cm3
public
int szemely; //fő
public
int teljesitmeny; //lóerő
}
static void Main(string[]
args)
{
autok
auto1 = new autok();
auto1.ar = 6000000;
auto1.motor = 1600;
auto1.szemely = 5;
auto1.teljesitmeny = 150;
}
}
}
--------------------------------------------------
Magyarázat:
A struktúrát a Main fölött, a program osztályban definiáljuk.
public: módosítószó, ami befolyásolja az adott elem láthatóságát, pl. hogy mennyire legyen nyilvános. A public azt jelenti, hogy mindenhol látható. (A private pl. rejtettet jelent majd.)
public: módosítószó, ami befolyásolja az adott elem láthatóságát, pl. hogy mennyire legyen nyilvános. A public azt jelenti, hogy mindenhol látható. (A private pl. rejtettet jelent majd.)
struct: a struktúra adatszerkezet kulcsszava. A struktúra a procedurális
nyelvekben (pl. Pascal) a rekordnak felel meg. Ebben összefogunk egy szerkezetbe
összetartozó adatokat. A struktúra a definiálásakor (lásd a Main felett) még
csak egy váz, egy üres szerkezet, ami megmutatja, milyen adatokat fogunk
tárolni a példányosításkor.
autok: a struktúra neve
public int ar;: adattag, más néven mező a
struktúrában. Olyan, mint egy változó, de ez a struktúra törzsében van, és gyakran
nem adunk neki kezdőértéket.
autok auto1 = new
autok();
Itt definiálunk egy autok típusú
változót auto1 néven, és a new kulcsszóval
helyet foglalunk neki a memóriában az autok()
konstruktor segítségével. Ezt hívjuk példányosításnak (létrehozunk egy példányt).
auto1.ar = 6000000; Az auto1 változón belül elérjük az ar mezőt
(adattagot), ennek értékül adjuk a jobb oldalon levő értéket.
--------------------------------------------------
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése